Nasza szkoła dołączyła do ogólnopolskiego programu „Laboratoria Przyszłości”.
„Laboratoria przyszłości” to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Celem inicjatywy jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Wykorzystanie sprzętu - kwiecień 2023 r. |
|
|
Wykorzystanie sprzętu - marzec 2023 r.
Uczniowie klasy 5 B mogli rozwijać swoje kompetencje społeczne poprzez pracę w zespole, korzystając z klocków konstrukcyjnych LEGO zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Taki rodzaj zabawy to nie tylko sposób na rozwijanie wyobraźni przestrzennej oraz kreatywności, ale także jest to świetna forma integracji klasy. Wszyscy uczniowie byli zaangażowani w pracę i chętnie przedstawiali efekty swoich działań.
|
|
 |
Wykorzystanie sprzętu - luty 2023 r.
Klocki to świetna zabawa, ale czy można z nich zbudować zabawkę?
Z tym pytaniem zmierzyli się na technice uczniowie klasy 4 a. W grupach prowadzili dyskusje, rysowali projekty. Każdy projekt musiał być szczegółowo opisany: z których klocków powstanie zabawka, które elementy będą ruchome, a które nie. Wszyscy członkowie grup brali udział w projektowaniu i konstruowaniu. Efekty pracy można podziwiać na zdjęciach. Prawda, że są imponujące?
|
|
 |
Wykorzystanie sprzętu - styczeń 2023 r.
W związku z Międzynarodowym Dniem Klocków Lego i Dniem Puzzli uczniowie klasy IV b podczas wspólnych zabaw z wykorzystaniem klocków Lego, wykazywali się swoją kreatywnością i umiejętnością logicznego myślenia. Klocki Lego to nie tylko zabawka, lecz również doskonałe narzędzie do kształtowania umiejętności logicznego myślenia, spostrzegawczości oraz zręczności. Uczniowie podczas zajęć świetnie się bawili i rozwijali swoje pasje. Klocki są atrakcją, zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych.
|
|
 |
Wykorzystanie sprzętu - grudzień 2022 r.
W ramach programu „Laboratoria przyszłości”, uczniowie klas 5 na technice poznawali materiały włókiennicze. Dzięki wykorzystaniu interaktywnych pomocy edukacyjnych, dowiedzieli się z czego powstają materiały włókiennicze, poznali różnice pomiędzy tkaniną a dzianiną. W ramach podsumowania, mieli możliwość spróbować swoich sił w wytwarzaniu dzianin. Samodzielne nabieranie oczek na druty czy rozpoczynanie pracy na szydełku, początkowo wydaje się trudne. Z czasem nabiera się wprawy.
|
|
|
Wykorzystanie sprzętu - listopad 2022 r.
Na zajęciach z wychowawcą uczniowie klasy VII a układali Klocki Lego czytając instrukcję. Jakby powiedziała młodzież, wyższy LEVEL w Lego. Wbrew pozorom nie wszystkim udało się dobrze wykonać pracę. Przed nami kolejne wyzwanie, więc nie poddajemy się. Wiemy nad czym musimy popracować. Lekcja minęła szybko i konstruktywnie.
|
|
 |
Uczniowie coraz częściej podczas zajęć korzystają ze sprzętu zakupionego w ramach rządowego programu „Laboratoria przyszłości”.
Wykorzystanie sprzętu - październik 2022 r.
Uczniowie klasy VI b w programie Lego konstruowali urządzenie do wodowania, pojazd arktyczny, pojazd do eksploracji jaskiń oraz skuter śnieżny, testowali zaprojektowane ramię wodujące łódkę, zaprogramowali reflektor ze zmiennymi kolorami. Dzieci były bardzo zadowolone z formy zajęć. Z zaangażowaniem włączyły się do działania, podzieliły zadaniami. Efekt pracy wszystkim uczniom bardzo się spodobał i z radością przyjęły informację, że to z pewnością nie ostatnia lekcja techniki z klockami lego. Nauka przez zabawę, tworzenie, budowanie, kreowanie rozwija wyobraźnię przestrzenną, umiejętności twórcze, matematyczne, zdolności logicznego myślenia - dlatego warto powtarzać takie lekcje.
|
|
 |
Uczniowie naszej Szkoły korzystają już ze sprzętu zakupionego w ramach rządowego programu „Laboratoria przyszłości”.
Wykorzystanie sprzętu - wrzesień 2022 r.
We wrześniu na lekcji informatyki uczniowie klasy VI a operowali klockami LEGO Education, wykorzystując metodę pracy projektowej STEAM łączącą: naukę (S), technologię (T), inżynierię (E), sztukę (A) i matematykę (M) w celu budowania u uczniów kompetencji przyszłości. Było mnóstwo dobrej zabawy i radości – wzmacnialiśmy pewność siebie i rozwijaliśmy umiejętność krytycznego myślenia, a także z odwagą i swobodą odkrywaliśmy zjawiska i zagadnienia przedmiotów STEAM.
Klocki zostały zakupione w ramach programu - „Laboratoria przyszłości”.
|
|
 |
|
|