Nasza szkoła dołączyła do ogólnopolskiego programu „Laboratoria Przyszłości”.
„Laboratoria przyszłości” to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Celem inicjatywy jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
|
||
Wykorzystanie sprzętu - kwiecień 2024 r. W kwietniu uczniowie kolejnych klas naszej szkoły: 7 a i 7 b uczyły się obsługi programu Tinkercad, przy pomocy którego można stworzyć trójwymiarowe modele, aby później wydrukować je na drukarce 3D, która została zakupiona dla naszej szkoły w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie uczyli się obsługi programu, zmiany rozmiarów modeli, nakładania różnych modeli na siebie oraz tworzenia modeli z zagłębieniami, np. sześcianu z literami, które będą zagłębione w jego ścianach. |
||
|
||
Wykorzystanie sprzętu - marzec 2024 r. W ramach zajęć krawieckich, uczestnicy "Koła Młodego Odkrywcy" wykorzystując maszyny krawieckie przgotowywali niezbędne acesoria do warsztatów, które zrealizowane zostały w Zespole Szkół Usłóg i Przedsiębiorczości w Płocku. |
||
|
||
Wykorzystanie sprzętu - luty 2024 r. 11 lutego klasy V a i b w pracowni Laboratoria Przyszłości świętowały „urodziny Europejskiego Numeru Alarmowego – 112”. Wykorzystując multimedialny sprzęt zakupiony w ramach programu zaprezentowano uczniom treści, które poszerzyły ich wiedzę na temat zastosowania numeru 112. Jakie numery zastępuje 112? W jakich sytuacjach należy go używać, a w jakich nie? Jak należy się zachować i jakie informacje podać dzwoniąc pod ten numer? Następnie uczniowie zostali podzieleni na grupy. Każda z grup miała wykonać z klocków Lego projekt związany z numerem alarmowym 112. Okazało się, że dzieci są świetnymi architektami, pomysłowo wykonali zadanie. Na zakończenie zajęć każdy uczestnik wykonał zdjęcie swojej pracy. |
||
|
||
Wykorzystanie sprzętu - styczeń 2024 r.
Klasa 7 a budowała z klocków Lego skocznię narciarską. Zajęcia rozpoczęły się od krótkiej dyskusji na temat sił, jakie działają na narciarza na stoku narciarskim. Uczniowie odkryli, że siłą, która sprawia, że narciarz zjeżdża w dół jest siła ciężkości oraz że im większa waga skoczka, tym większy pęd, więc i dalszy zjazd. Budowanie modelu narciarzy i rampy ze skalą do mierzenia kątów oraz układem pneumatycznym zajęło im ok. 30 min. Potem przeszli do testowania skoków w zależności od kąta nachylenia stoku i wagi skoczka. Na koniec odbyła się dyskusja, co się stanie, gdy zdejmiemy narty z cięższego narciarza? Okazało się, że narciarz przejedzie krótszy dystans, bo zakrzywione narty zwiększają odległość przebytą przez narciarza, ponieważ zmniejszają tarcie podczas zjeżdżania w dół stoku lepiej niż ostry, prostokątny kant. |
||
|
||
Wykorzystanie sprzętu - grudzień 2023 r. Uczestnicy „Koła Młodego Odkrywcy” korzystając z aparatu cyfrowego uwiecznili piękne prace uczniów, które wzięły udział w Konkursie „Najpiękniejsza ozdoba bożonarodzeniowa”. Zapraszamy do obejrzenia galerii ;).https://www.szkola5-plock.pl/index.php/galeria-65 |
||
|
||
Wykorzystanie sprzętu - listopad 2023 r. AKCJA STOP AGRESJI I PRZEMOCY - W naszej szkole rozpoczęła się akcja Stop Agresji i Przemocy, w której wykorzystujemy sprzęt pozyskany w ramach programu Laboratoria Przyszłosci. Młodzież najstarszych klas przygotowała plakat, wszyscy uczniowie rozpoczęli promowanie pozytywnych zachowań na ,,przerwie mima": milczymy i komunikujemy się jedynie za pomocą gestów.
|
||
|
||
Wykorzystanie sprzętu - kwiecień 2023 r. Kreatywnie w świetlicy - na zajęciach z wykorzystaniem zakupionego sprzętu w ramach projektu Laboratoria Przyszłości, pracując w zespołach uczniowie z klocków Lego, konstruowali ogrody pełne kolorowych drzew i kwiatów, a tym samym nawiązali do przypadającego 22 kwietnia Dnia Ziemi. Wykazali się przy tym dużą kreatywnością i umiejętnością współpracy. |
Wykorzystanie sprzętu - grudzień 2022 r. W ramach programu „Laboratoria przyszłości”, uczniowie klas 5 na technice poznawali materiały włókiennicze. Dzięki wykorzystaniu interaktywnych pomocy edukacyjnych, dowiedzieli się z czego powstają materiały włókiennicze, poznali różnice pomiędzy tkaniną a dzianiną. W ramach podsumowania, mieli możliwość spróbować swoich sił w wytwarzaniu dzianin. Samodzielne nabieranie oczek na druty czy rozpoczynanie pracy na szydełku, początkowo wydaje się trudne. Z czasem nabiera się wprawy. |